Ejercicio de Biologia de selectividad de Catalunya juny 2024

Exercici de Selectivitat de la convocatòria de juny 2024 a l'assignatura de Biologia. L'exercici és de les temàtiques microbiologia i immunologia.
L'exercici pregunta sobre la infecció pel virus del dengue i les seves implicacions en el sistema immunitari. Primerament, se sol·licita als candidats identificar les estructures del virus i les biomolècules que les componen, fomentant la comprensió de la seva composició. A continuació, es fa una observació del mecanisme pel qual la infecció amb un tipus de virus no confereix immunitat contra els altres. L'exercici inclou una situació pràctica on una persona presenta símptomes de dengue, i es demana identificar la tècnica diagnòstica utilitzada, així com els components que fan aquesta tècnica específica. Finalment, es requereix una explicació detallada de la resposta del sistema immunitari, incloent les cèl·lules i les molècules que intervenen en la lluita contra el virus.
Si necessites ajuda per estudiar i practicar exercicis de de microbiologia i immunologia l'assignatura de Biologia, disposem de vídeos explicatius i exercicis resolts a la nostra plataforma Selectividad Miró.