Exercici Català de la Selectivitat de mostra de 2025

Exercici de Selectivitat de la convocatòria de mostra 2025 a l'assignatura de Català. L'exercici és de la temàtica comprensió lectora.
L'exercici pregunta sobre la comprensió lectora d'un text referent a la intel·ligència artificial i el seu creador, Geoffrey Hinton. A partir de la lectura del text, es requereix que s'indiqui si diverses afirmacions són vertaderes o falses, atribuïnt un valor a les respostes per a la correcció. També es demana trobar sinònims per a mots selectes del text, identificar els referents dels pronoms marcats en negreta i, finalment, exposar breument la idea central relacionada amb la afirmació de Hinton sobre la veracitat en el context de la IA. L'exercici està dissenyat per avaluar la capacitat d'anàlisi del text i la comprensió del llenguatge.
Si necessites ajuda per estudiar i practicar exercicis de de comprensió lectora l'assignatura de Català, disposem de vídeos explicatius i exercicis resolts a la nostra plataforma Selectividad Miró.