Ejercicio de Física de selectividad de Cataluña septiembre 2010
Exercici de Selectivitat de la convocatòria de setembre 2010 a l'assignatura de Física. L'exercici és de la temàtica camp magnètic.
L'exercici pregunta sobre el comportament de partícules subatòmiques en un camp magnètic, a través de la representació d'una cambra d'ionització. Es detallen les trajectòries d'un electró i d'un positró, juntament amb la seva velocitat, tenint en compte que ambdues partícules tenen un radi equivalent en el seu moviment. Els alumnes han d'indicar i justificar les trajectòries de les partícules basant-se en la seva càrrega elèctrica. A més, se sol·licita el càlcul de l'energia en repòs de l'electró, així com l'energia mínima requerida per a la creació d'un parell electró-positró a partir d'un fotó. Finalment, es demana determinar la freqüència i la longitud d'ona associades a aquesta energia mínima.
Si necessites ajuda per estudiar i practicar exercicis de de camp magnètic l'assignatura de Física, disposem de vídeos explicatius i exercicis resolts a la nostra plataforma Selectividad Miró.